Promenix i vårsol

Hundarna har haft en lite tråkig helg, eftersom jag jobbade natt. När jag kom hem på måndag morgon efter ett långt skift på fabriken, så gosade jag förnöjt ner mig i sängen för att sova. Jag njuter av att få lägga mig och sussa när Eckeballe åker på jobbet. Bara säger. För jag är en lite skadeglad människa ibland. Men ni vet, glädje i det lilla och allt det där - det är liksom grejjen i vardagstristessen. Hi hi.

Nå! Vaknade efter en timme... av att Dyra for omkring med en kudde och busade. Monterade loss kudden, lade mig för att somna om.

Vaknade efter en timme av ett pysande ljud, monterade loss ett stycke flaska med hudlotion från Dyra. Kladdigt. Somnade om.

Vaknade efter en timme av ett gnagande ljud. Sade åt Dyra att sluta tugga hål på väggen (jo, det är sant... det finns bildbevis). Somnade om.

Vaknade långt senare än jag hade planerat, med grusiga ögon och inte alls så utvilad som jag önskat. Trots att Dyra snart är två år gammal så tänker jag visst fortsätta utbrista "Dumma lilla valp!" titt som tätt. Ha ha... Vad Tarass gjorde under denna tiden? Vis med åren låg han och sov bredvid mig hela tiden. Älskade hund.

Ska råda bot på understimulansen då jag är ledig! Och om några dagar blir jag ledig i två och en halv vecka så då får vovvarna en lite roligare vardag igen.

Nu följer lite promenix bilder!



Dyra, Dyrgripen, Dyttis, Bumsi, Mumsan... Kärt barn har många namn. Två av namnen ligger smeknamnsexperten Angkiika bakom. Hon är bra på gulliga namn. Nämligen.



Mina två utforskare, ute på nya äventyr...



Snusmumrikarna, hittar något intressant att spåra...



Fast ibland måste man kolla var mammsi är förstås.



Och ibland är mammsi roligare än älgar och rävar och rådjur och... och!



Svar ja. Hon är ungefär lika galen och märklig som hon ser ut.



Upp för kullen...



...kom en Pruppas!



Springa är roligt. Jag och Tarass tar det lite lugnare. Jag låtsas att det är för att vi är coola och inte gamla och lata.



Se, man är cool när man tar det lite lugnt. Cool och vacker.



Hon ser verkligen galen ut på varje bild? Jag ska köpa en tvångströja. Verkar lämpligt.



Kärlek.



Det var allt från oss. Hejjrå!

Kommentarer
Postat av: Eleanor

Vilken tur att Dyra håller sig vaken på morgonen...hahahaha. Fina bilder på busarna.

2012-04-17 @ 05:12:00
URL: http://www.eljomis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0