Dumma snö

Igår snöade det, och idag skiner det vita hånfullt leende mot mig utanför fönstret. Jag är egentligen inte otacksam, för jag uppskattar faktiskt det där med olika årstider. Fast vi kan ju säga som så, jag skulle verkligen uppskatta om våren kom och stannade för gott. ; )


Vi hade ju så vårigt och mysigt för någon dag sedan?? Nåja... "Allt har sin tid,
det finns en tid för allt som sker under himlen" och allt det där. : )



Jag tvättade upp bötcherselen igår och smorde in den, gud vad jag kände mig pysslig och duktig. Tänkte börja använda den på Dyra när vi tränar spår hädanefter, har varit lat och bara haft halsband på henne fram till nu. Kan ju säga som så, Dyra tyckte det var fruktansvärt genant när jag provade ta på den och försökte dra av sig den genom att bita tag i remmen som löper runt bröstkorgen. Dumma lilla hund... Ska man måsta träna på att hon inte ska märka av den? Hon ba "Näe men du, skulle inte tro det, jag drar av den... eller inte... jo nu drar jag av den! Jag har den! Snart..." Hmpf.



Idag är lilla Delta dagbarn här igen. Vi har det så myssigt så. : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0