Hundlöpet 2013

Kristina, som har Tarass lillebror Fox, skickade ut ett mail med länk till Hundlöpet för någon dag sedan. Den 16 juni 2013 går det av stapeln i Sundsvall... Jag blev banne mig sugen! Jag har ju börjat jogga lite längre och längre sträckor när jag är ute med hundarna, men jag har inte haft någon gnista att ambitiöst ta tag i träningen och bli så mycket bättre. Detta mail gjorde mig inspirerad, tänk vad till synes små gester kan göra. : )
 
Man kan delta i motionsklass på 5 km, eller motionsklass 10 km (om man springer 10 km på över 60 minuter) och tävlingsklass 10 km (för de som springer 10 km på under 60 minuter).
 
Köpte faktiskt nya löparskor för några veckor sedan. De billigare Nike skorna jag hittade på rea passar inte mig, jag blev trött och stum i benen och det tog på knäna då jag slår i så hårt med hälen. Hittade ett par svarta av märket Asics som är speciellt utformade för sådana som löper med över pronation i steget - som jag. Och vilken skillnad! Det trodde jag inte...
 
Vi får se... Men det vore roligt om man kom till start. : )

Kommentarer
Postat av: Veronika

Hahaha, du har så skön humor!! När man läser din blogg så kan man falla i asgarv, hahahaha.
Kul med detta loppet! Jag springer i perioder. Jag ska anmäla mig till Malmöloppet =) Tack för tipset!!
Ha det toppen!
Kramisar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0