Inte som alla andra...

...barn i Bullerbyn. Kl 22 satte jag mig i bilen, åkte till Hundtorpet (Ö-viks BK för er som inte är lokalinvånare), gick hela rundan och körde sen ett pass agility med båda vovvarna. Klockan var cirkus en kvart i midnatt när jag kom hem. Normalt? Mja. Kanske inte helt hundra. ; )

Men skönt var det! Har varit ännu en varm och solig dag, så temperaturen och luften var behaglig när vi trampade runt rundan på 40 minuter. : )

Ni anar inte hur roligt det var att köra agility igen! Tyckte Tarass också, fast numer är han inte riktigt lika snabb som han en gång var. ; ) Men så är han ju 11 år, och gammal man gör så gott han kan! : ) Tänkte faktiskt för mig själv, att jisses så lyckligt lottad jag är över att han är så pigg och fräsch att han glatt kör full slalom, ränner över A-hindret, studsar över hopphinder (om än på låg höjd) och svischar genom däcket... Duttiga lille Pruppas! : )

Dyra är en naturlig talang... Får världens ångest över att hon inte är hos någon mer ambitiös människa än jag. : / Hon ba' kör, otroligt fin hoppteknik, snäva och flytande svängar - och så otroligt styrbar! Ha ha, sen saknar hon rädslor över huvud taget... Small rakt igenom platta tunneln, trots att sist hon sprang igenom en sådan var för nöstan tre år sedan då hon hängde på Ghetto igenom den. : ) Kul! Provade däcket för första gången också, och efter att hon väl listat ut att det var genom ringen jag ville att hon skulle hoppa så flög hon igenom det gång efter annan utan att ta fel en enda gång. Wiii. : ) Ibland blir jag lite imponerad av henne, och därmed fånigt stolt. Det får man bli va? ; )

Agility är kuuul. Superkul! : ) Måste köra lite varje gång jag åker upp på Hundtorpet hädanefter! : )


Kommentarer
Postat av: Veronika

Agility är jätteskoj! Ni får komma ner & tävla lite =) Hade varit roligt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0