Lite träning

Åkte upp på Hundtorpet idag för att gå rundan med hundarna och kanske träna lite lydnad eller agility... Hm, det var fullt av bilar på Torpet när jag kom fram. Först då insåg jag att det var tisdag och allmän träningskväll. ; ) Jag är lite i min egen värld ibland. okej då, typ jämt.

Träffade kennelmorsan Eleanor och vi surrade en god stund, alltid like gött. : ) Hennes terv import Yadi har röntgats med HD B och ED 0, och så har en massa El-Jo-mi's vovvisar visat upp sig i vänstervarv nere i Eskilstuna - och med massa goda resultat. Idbynrangers glädjer sig! : )

Nå, tog ut alla vovvarna enskilt. Tarass och Dyra fick köra lydnad, bara lite för Tarass och lite mer för Dyra. Lillbumsi (Dyra) skötte sig så fint, hon som knappt fått någon miljöträning. För att jag är lat. Körde fot med henne, gjorde dock väldigt korta sträckor - och så busade vi massor. : )

De sköt även några skott, ingen reaktion från någon av vovvarna - som vanligt. Känner otrolig tacksamhet mot mina uppfödare i det här fallet, ingen av mina hundar har någonsin brytt sig och det är inget jag behövt träna på.

Jag kikade även lite på en skyddsgrupp som tränade, det är något jag vill lära mig mer om. : )

Har blivit med iPhone, alias "ajfån". Och nog är jag som ett fån... ha ha, jag klistrade på skyddsplast och sedan fick jag lägga undan den och vila. ; ) Jag är så jävla oteknisk så ni anar inte... Det här kommer att ta ett tag. Har ni tips om några coola appar så hojta! : )



Ha ha ha, så här ser det ut i diskstället hos någon som tränar IPO-spår. ; )


Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja, det är lite kämpigt. Tycker mest synd om hundarna dock måste jag säga. Men jag är nog snart på benen igen! :)



Låter kanon! Men är det en distansbaserad utbildning då? Har du gått den själv?



Haha. Innan jag hade läst ditt inlägg och bara såg bilden tänkte jag "Men herregud, vem DISKAR sina snusdosor då!?" ;-)

2011-09-08 @ 20:51:00
URL: http://sandrawingfors.blogspot.com
Postat av: Karro och King :)

Låter som en trevlig hundkväll :) Och visst är det kul med elektronik, speciellt mobiler ;) Lycka till, hoppas ni kommer trivas bra ihop ;) Ang appar, googla runt lite, tycker man hittar massa bra i forum och så, folk som tipsar och så :)

2011-09-08 @ 22:26:47
URL: http://www.karroochking.se
Postat av: Anna @ Rocktassar

WORDFEUD! Sök upp mig. Rocktassar. Så kan vi spela alfapet :D :D



Tränar du ipospåret med snusdosor med godis i i spåret eller? Pusse dig.

2011-09-12 @ 09:20:12
URL: http://rocktassar.se
Postat av: Ulrika

Tips på app: RunKeeper, men det vet du kanske redan:-) Jag använder den när jag lägger spåret och när jag går det. Perfekt för att mäta distansen och hålla koll på mig själv i spåret, Fala klarar det ju utan GPS:-)

2011-09-18 @ 11:28:22
URL: http://aethlings.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0