Schack, jag blir alldeles matt

Jag får många märkliga idéer. Min hjärna är en förunderlig värld, brukar jag förundrat konstatera. Självinsikt kan vara underhållande. ; )
 
Fått för mig att jag ska lära mig spela schack. Så jag köpte ett bräde och tvingar nu stackars Erik att lära mig, samt spela mot mig, och sedan ta de svavelosande svordomarna jag avfyrar åt hans håll när jag förlorar. Gång på gång. Ha ha ha...
 
Men dessa mörka kvällar är det ett mysigt tidsfördriv i soffan. Visst kan man ladda hem nån app till iPhone och spela schack på det viset... men det är inte riktigt samma sak, håller ni inte med? Det är helt annorlunda att kunna ta i spelpjäserna med händerna. Ibland blir jag lite anti allt sånt därnt "virtuellt".
 
 
 

Kaffe behövs! Här är min favoritmugg, köpt på Bruksgodset, gjord av en bekant.
Hantverk for the win!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0