Fårens dag

Typ så. Idag har jag klippt tre av sju tackor; Agnes, Dagny och Lily. Resterande fyra (Berta, Doris, Molly och Sonja) får sin fabulösa sommarfrisyr imorgon, så ijänklien är det fårens helg.

Kan ju säga som så att
1. Det är en komisk syn när jag klipper får.
2. Lite kaos blir det ibland vilket bland annat resulterade att jag skumpade iväg liggande ovanpå Agnes. Det fick dock ett abrupt slut när jag damp i backen.
3. Jag är fruktansvärt långsam. Försök tänka er den långsammaste fårklipparn någonsin... Ah, jag är typ bara två minuter snabbare än den människan.
4. Nu är min rygg och jag obästisar. Typ jag ba "Kom igen nu! Nu ska vi..." och ryggen avbryter mig prompt med "Nej, nu ska vi leka gå som en 90-årig tant resten av kvällen!"
5. Kommer aldrig, aldrig, någonsin vinna en fårklippar tävling. Det är inte vackert. Inte. Vackert. Alls.

Men det positiva är att fåren mår bra även om de ser lite lustiga ut i sina nya, lätt ojämna, frisyrer. : )

Nu ska jag plocka ut jabajbejpajen ur ugnen och proppa i mig marsánsås med jabajbejpaj! ; )

(Jabajbejpaj = rabarberpaj. Varsågod för information.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0