Hej Hedwig!


Det här är Hedwig, och hon ska prova flytta in i vår flock. Fast jag hoppas att någon vänlig själ förbarmar sig över henne och vill ha henne, då jag var tämligen nöjd med vår flocks sammansättning redan. 

Hedwig, eller Tedwig som vi skojsamt kallar henne eftersom alla andra katter i huset har namn som börjar på T, är min systers katt. Syster och fyra systerdöttrar bor i Los, lååångt från oss här uppe i norr, men på somrarna kommer de upp och bor i pappas sommarstuga. De hade med sig sina två katter, varav Hedwig den ena.

Hon gick dock bort sig och var på villovägar väldigt länge men efter idogt annonserande och letande så hittade min pappa åt henne efter att syrran flyttat hem igen efter sommarlovet här uppe.

Min pappa vill inte ha någon katt dock, och han bor i lägenhet, och min syster kan av olika anledningar inte ha något av djuren kvar så nu letas det nya hem åt katter och marsvin.

Så därför hamnar Tedwig hos oss! Hon ska kastreras och öronmärkas, och sedan får vi se vad som händer och sker...

Hon är en galet go kissemiss, supercharmig! Men tycker att hundarna är skitläskiga, Tom och Tyson lite mysko, och Tuta är hon väldigt misstänksam mot... Nåja. Tid och tålamod.

Kommentarer
Postat av: Karro och King :)

Väldigt söt är hon oxå :) Hoppas hon kommer trivas hos er! :)

2013-12-16 @ 20:51:00
URL: http://www.karroochking.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0