IPO läger - dag 1

Dagen började med samling för alla, och det blev indelning av deltagare till respektive grupp. Camilla, Maja och Kristoffer går för Frank Phillips (en amerikan gift med en norska) - så jag hänger på i deras grupp.

Dagen började med lydnad, och raserna som finns representerade i gruppen är bland annat boxer, holländsk herdehund, tervueren, schäfer, malinois, dobermann, american staffordshire bullterrier... Tror det var alla faktiskt. Det var bra väder, soligt och molnigt om vartannat, och inte för varmt.

Sedan blev det lite träning av IPO-skyddet, så roligt att se Farre fluffet så. :)

Det är ROLIGT att titta på när andra tränar, oj vad de får det att se lätt ut. inspirerande! (Tills man väl provar själv... ha ha, då går man in i väggen när det inte går lika bra som för alla andra.) ;)

Under lunchen åkte jag och badade med vovvarna, Dyra är helt gaaalen i vatten. Hon for rakt ut i en ganska så strid fors och rusade omkring som en sten som man kastat macka med. Allra första gången hon någonsin badade så hoppade hon i från bryggan och simmade med en gång... Eh? Ja ja, roligt å titte på - men det lär ju sluta med att hon bryter ett ben eller två.

Hundarna sköter sig bra. Ghetto är helt galen, Tarass är den coolaste i flocken (öh, vem hade kunnat tro det!?) och Dyra är lite skällig mot andra hundar i bilen men annars duttig kicka.

I morgon börjar vi dagen med spår. Klockan 07: ska jag och Camilla gå morgonprommis med hundarna... hu, vad tidigt. *snark*

Tog en massa härliga bilder idag, tyvärr kan jag inte ge er en endaste en. Min bror har lekt med inställningarna till kameran så den var inställd endast på "raw" och det formatet tar inte den här datorn emot. Tyvärr märkte jag ju det först när jag satte mig ner vid datorn nu för att ge er lite bilder. Jävla skit...

Note to self: om man lånar ut sin kamera så får man se till att återställa alla inställningar som man vill ha dem innan man sätter igång och fotar.


Kommentarer
Postat av: Camilla & Farre

Men ingen promp bidde det... hihihihihihi

2011-07-11 @ 21:43:53
URL: http://www.zebbeluringen.se
Postat av: Anna

Gud vilka fina bilder! Farre och Freke var riktiga hetingar - kanonsnygga! En holländare skulle jag lätt kunna ha i framtiden! :D



Puss

2011-07-13 @ 18:32:10
URL: http://rocktassar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0