Ghetto


Älskade lille Ghetto...

Jag ser på honom varje dag och undrar hur lång tid vi har kvar tillsammans. Sedan ett par månader tillbaka märker man på honom att han faktiskt är en gammal hund. I fjol märktes inget av det...
Han hör lite dåligt men är inte olycklig över det - bara väldigt olydig. Men om det då kommer plötsliga ljud så hoppar han till. Samma goda mentalitet så han avreagerar omgående, men det svider ändå i hjärtat att se honom reagera på att man till exempel tappar något i golvet.
Han ser sämre... avståndsbedömningen är inte som den varit, så nu är det helt slut med agilityn. Var på Torpet och körde lite agility för ett par dagar sedan och han missbedömer avhoppen på hopphindren totalt. Men slalom och tunnlar kan han ju få köra i oändlighet. ;)

Han är liksom lycklig och tämligen sorgeslös, men ibland ser man att han uppvisar tecken på demens. Han lyder liksom inte baskommandona på en gång så som han gjort förut, utan måste fundera en stund - fortfarande lycklig och sprallig. Han är väldigt mammig numer och vill vara mig nära, märks att jag är hans trygghet. Ibland sitter han bara och stirrar på mig, ibland vandrar han runt och ser fundersam ut... Han är tröttare och sover mycket.
Men som sagt, pigg och sprallig... Han rejsade och busade som en tok med mig nere på appellplanen på Torpet i förrgår - precis som vi alltid brukar göra. Och han njöt av att ta ut stegen, och sträcka ut. Skuttade och morrade busigt när jag kliade honom på rumpan...

Älskade hund... Hur kan man ha så många tårar för en hund som fortfarande finns med en?

Kommentarer
Postat av: Veronika

Nä, usch ja. Det är så sorgligt!! Tänker ofta på min lille älskade Cinze som somnade in jan 2010. Det är asjobbigt att mista sina vänner så. Min blev 12 år. Jag hade sån blixtrande huvudvärk och ont/tomt i bröstet i 14 dagar efter. Sen bölade jag för mig själv i 7 månader. Sen kom Viktor till mig & då kändes det lite lättare. Liksom som om Cinze tyckte att det var OK med en terv hos mig som kunde hålla BC:n i örat. Och nu älskar jag Viktor lika mycket på vårt sätt, trodde inte att det skulle gå. Haha, jag vet helt knäppt allting! Jag satt även & klappade Cinze på foto & frågade mig själv hur jag skulle kunna stå ut med denna smärtan i mer än 40 år till. Inget hjälpte, inte alvedon eller godis och jag ska ju leva länge till, jag är ju 38 år. Sen läste jag den där dikten om regnbågsbron om & om igen. Men till slut så släpper det och man blir nästan normal i kroppen igen, fast man saknar & glömmer ju aldrig.

Allt detta är ju sorg, men det låter helt knäppt. Men kroppen reagerar liksom fysiskt.

Tur att jag hade min fina Lim & pussa på. Han tog genast för sig av utrymmet. Så han höll på att smälla av när jag kom hem med en ny liten terv ju, stackarn.

Usch, hoppas att Ghetto lever länge till!!!!

Kramis på dig!

2011-06-06 @ 21:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0